dijous, 27 d’agost del 2009
Joc: "Quien es quien" de les verdures
Aquest joc el vaig fer per treballar les verdures amb els nens/es de p3, p4 i p5 dins el projecte de l' hort que fèiem a l' escola.
* Què necessitem: targetes grans de les verdures i targetes petites de les verdures.
*Com es juga:
-Pengem les targetes grans de verdures a la pissarra, de manera que les vegin tot el grup.
-Un nen/a tria una targeta petita on hi ha la imatge d' una verdura i la mira sense que la vegin els demés.
- La resta de companys, per torns, li fan preguntes sobre la verdura (la resposta sempre té que ser si o no). Per exemple: és de color verd?, és allargada?, té fulles?,...
-El nen que té la targeta petita contesta SÍ o NO i el nen/a que ha fet la pregunta treu de la pissarra les targetes que no compleixen la característica descrita.
-Es fan preguntes fins que s' esbrina la verdura amagada.
*Per elaborar el joc:
- Imprimir les targetes grans i petites de les verdures
- Enganxar les targetes damunt de cartolina per a fer-les més resistents
- Plastificar les targetes
- A jugar!!
Espero que us sigui útil.
làmines verdures (quien es quien)
dimecres, 26 d’agost del 2009
Abecedaris en català
Cada lletra va acompanyada d' una paraula i d' una fotografia.
No he posat lletra lligada perquè el vull per un grup de p3, però ho podeu modificar, ja que penjo l' arxiu en word.
Falta la lletra "Y" perquè no se m' acudia cap paraula que la contingui. Si se us acudeix alguna digueu-ho si us plau i l' afegiré.
La idea és penjar a sota el nom dels nens i nenes acompanyat de la seva foto de carnet.
ABECEDARI FOTOS
ABECEDARI FOTOS
Aquest altre, més senzill, el vaig utilitzar l' any passat amb un grup de p5, pel que no va acompanyat d' imatges. Vaig enganxar les lletres a cartolines de colors diferents per a fer-ho més vistós. A sota de cada lletra vam posar els noms dels nens/es de la classe destacant la inicial.
Abecedari pal-lligada
També us deixo un abecedari en català que vaig trobar per algun lloc de la xarxa, que no recordo. Aquest, en lloc de fotos, té dibuixos.
Espero que us siguin útils.
dimarts, 25 d’agost del 2009
Cartells papereres
El cartell del vidre no el tinc perquè a l' escola no utilitzem vidre per qüestions de seguretat.
Espero que us sigui útil.
papereres
Si voleu els cartells en castellà feu click al següent enllaç:
http://www.scribd.com/doc/19070876/papeleras
dilluns, 24 d’agost del 2009
Nans amb els dies de la setmana
Buscant per la xarxa, a varies Picasa vaig trobar els nans amb els dies de la setmana.
Aquests cartells ens poden servir per treballar, amb els més petits de l' escola, els dies de la setmana a les rutines de cada matí(nom, ordre,...) ja que, com encara no saben llegir, poden associar cada dia amb el dibuix d' un nan.
Els he traduït al català per a que els pugueu utilitzar a l' aula.
També us deixo uns nans que he trobat que porten el cartell sense cap paraula per a que pugueu escriure el que vulgueu.
Espero que us sigui útil.
*nans en català
*nans en castellà
*nans sense paraula
diumenge, 23 d’agost del 2009
Etiquetes pels llibres
Ja queda poquet per començar l' escola i de segur que ja tots els pares teniu preparats els llibres nous dels vostres nens/es.
Aquí us deixo diferents models d' etiquetes per posar-lis nom.
Si ja teniu els llibres folrats podeu imprimir-les en paper adhesiu i si encara no els heu folrat, imprimiu-les en paper normal, poseu-les a sota del plàstic i a folrar s' ha dit!!
Espero que us sigui útil.
http://www.scribd.com/doc/19021018/etiqueta-cuc
http://www.scribd.com/doc/19021514/Etiqueta-Colors
http://www.scribd.com/doc/19021599/etiqueta-peix
http://www.scribd.com/doc/19021611/etiqueta-anecs
http://www.scribd.com/doc/19021624/etiqueta-cors
dissabte, 22 d’agost del 2009
Calendari escolar 2009/2010
Trobar un calendari de 2009 a aquestes alçades d' any de vegades és difícil, i més si el busquem en català.
Per aquest motiu, he creat un calendari escolar per aquest curs 2009/2010.
Si us sembla massa petit, podeu fotocopiar-ho en Din-A3.
Espero que us sigui útil.
CALENDARI 2009-2010
CALENDARIO 2009-2010
divendres, 21 d’agost del 2009
Joc: Cada conte amb el seu títol
*Com es juga: Els nens/es han de llegir el títol del conte i enganxar a sota la imatge corresponent a aquest títol.
- Imprimir les fitxes amb els títols i les imatges de contes
- Plastificar-ho tot
- Enganxar un quadradet de velcro sota dels títols i darrere de les imatges.
I a jugar!!
Encara que els nens/es no sàpiguen llegir completament el títol del conte, amb aquesta activitat utilitzen altres estratègies per intentar esbrinar-lo: es fixen en la primera lletra, en la llargada del títol, el nombre de paraules,...
És important que els nens/es coneguin els diferents contes que apareixen al joc, ja que sinó, no seran capaços de relacionar els títols amb les imatges.
En aquest cas, jo he utilitzat contes tradicionals però podeu utilitzar qualsevol conte treballat a l' aula.
Espero que us sigui útil.
dijous, 20 d’agost del 2009
Conte: "Quatre petites cantonades de no res"
Aquest conte de Jérôme Ruillier, narra l' historia d' un quadrat que vol jugar amb els seus amics, els petits cercles, però el fet de ser quadrat l' impedeix entrar a casa d' ells, ja que la porta és redona. Què faran per solucionar el problema?
El trobo fantàstic per treballar la discriminació a l' aula.
Espero que us agradi tant com a mi.
Quatre petites cantonades de no res
dimecres, 19 d’agost del 2009
Joc: Fem sèries amb pinces
Es tracte d' un material estructurat molt econòmic i que es presenta en multitud de colors, el que el fa idoni per a les seriacions.
Per aquest motiu, he pensat en crear unes plantilles per a que els nens i nenes puguin jugar de forma autònoma al racó lògico-matemàtic.
Per una banda, podran reproduir sèries ja fetes, per a més endavant, continuar les sèries inacabades.
Poden realitzar les seriacions a sobre de les plantilles o bé penjar les pinces d' un fil penjat a la paret, com si estiguessin estenent-les. D' aquesta última manera, al obrir i tancar les pinces, realitzaran l' acció de "fer pinça" (amb el dit gros i l' índex), exercici necessari per a la preescriptura.
Segons l' edat en la que ens trobem, donarem unes plantilles o unes altres, adaptant així l' activitat al nivell dels nens/es.
Només teniu que retallar les diferents plantilles i plastificar-les.
Espero que us sigui útil.
Sèries Amb Pinces
Premi: Demostrado
Ve a dir: Aquest blog té màgia, encant, informació i respecte a l' educació infantil.
Moltes gràcies pel premi Zhenda, i per donar-me a conèixer el teu blog, del que per cert, ja soc seguidora!!
M' agradaria donar-li aquest premi a l' Estrella del blog "idees magistrals" perquè el seu blog compleix totes les característiques necessàries per rebre'l.
dimarts, 18 d’agost del 2009
Premi: Gracias por compartir
El considero important, ja que si alguna cosa ens ha mogut a tots/es a crear un blog d' educació, a part de la passió que sentim per la nostra feina, són les ganes de compartir les nostres idees, recursos i experiències. Per aquest motiu, crec que tothom es mereix aquest premi.
L' única condició que posa la Carol, creadora del premi, és que no modifiquem la imatge.
Li regalo aquest premi a la Jordana Amaranta de "Educación preescolar" , ja que porta ja molt de temps compartint tot el que té relacionat amb l' educació. Gràcies per tants recursos compartits!!
Joc: Juguem amb els noms
A un curset que vam fer de lectoescriptura, ens van dir que l' introducció de la lletra lligada no s' ha de forçar, ja que l' important és que aprenguen a llegir i a escriure, les diferents tipologies de lletra, ja les aniran coneixent amb el temps.
Per aquest motiu, fins que els nens/es no ens ho van demanar, no vam començar amb la lletra lligada, més que de manera visual.
Poc a poc, els infants per si sols, van començar a escriure a les fitxes el seu nom en lletra lligada.
I fixant-se en el abecedari que teníem penjat a sobre de la pissarra, on apareixien les dues tipologies, anaven "traduint" paraules d' una tipologia a una altra.
Aquest és un joc que vam fer, al racó de lectoescriptura, en el que els nens/es han de relacionar els noms en lletra de pal amb els noms en lletra lligada.
Aquí os deixo el model per a que el modifiqueu amb el nom dels vostres nens/es.
Espero que us sigui útil.
Joc Noms pal-lligada
dilluns, 17 d’agost del 2009
Un regal i un nou premi!!
Però aquí no acaba la cosa, ja que també m' ha enviat aquest premi!!
1. Copiar el texto anterior
2. Citar el blog que te lo mandó
3. Enviarselo a otros blogs
Gràcies Vanespecial!!
I aquests són els blogs als que m' agradaria enviar-lo, ja que considero que tots ells es mereixen un 10:
- Educación preescolar: http://educpreescolar.blogspot.com
- Baules de color: http://baulesdecolor.blogspot.com
- Idees magistrals: http://ideesmagistrals.blogspot.com
- El rincón educativo: http://el-rincon-educativo.blogspot.com
- El racó dels nens: http://pelsnens.blogspot.com
- Recursos para el cole: http://recursosparaelcole.blogspot.com
- Educación infantil: http://fichas-infantil.blogspot.com
- Racons de colors: http://raconsdecolors.blogspot.com
- Aprendre a ser mestra: http://aprendrealescola.blogspot.com
- Por amor al arte: http://laclaseverdeporamoralarte.blogspot.com
Joc: Fem Dictats
Per a treure' ls aquesta por i donar-los confiança, vaig elaborar aquest joc al racó de lectoescriptura.
*Què necessitem: diferents dictats de paraules senzilles, relacionades amb algun tema ja treballat amb els nens/es.
*Com es juga: Un/a nen/a fa el dictat (com encara no tots saben llegir, les paraules a dictar van acompanyades d' un dibuix). Els altres nens/es tenen una fitxa de dictat en la que hauran d' escriure les 3 paraules dictades.
A l' acabar el dictat, corregeixen les paraules entre tots a la pissarra.
La veritat és que va fer efecte, els nens/es, al veure-ho com un joc, van perdre la por a fer dictats i s' ho passaven d' allò més bé, sobretot corregint les paraules a la pissarra. A més, al imitar-me al dictar les paraules, van aprendre a descompondre-les en síl·labes de manera inconscient, el que els va ajudar en el pas de l' escriptura sil·làbica a la sil·làbico-alfabètca.
Aquí us deixo alguns exemples de dictats i la fitxa de dictats (és la mateixa que utilitzava per a fer els dictats a la classe). Només teniu que retallar-ho en quarts de full, enganxar els dictats en cartolines i plastificar-los.
Espero que us sigui útil.
joc dictats
fitxa dictats
diumenge, 16 d’agost del 2009
Projecte: la vinya
A aquesta escola cada classe d' educació infantil porta el nom d' una varietat de raïm, ja que la vinya forma part important de l' agricultura d' aquest poble.
Per aquest motiu, cada any es treballa el centre d' interès de "la vinya".
Aquí us deixo el recull de fitxes de p4 que vaig fer amb les meves paral·leles,
Espero
dissabte, 15 d’agost del 2009
Dites dels mesos
Després d' uns dies de vacances torno amb les dites dels mesos que vaig utilitzar aquest curs amb un grup de p5.
Cada matí, a les rutines, un nen recitava la dita del mes.
Al racó de lectoescriptura jugaven a formar les dites treballades ordenant correctament les paraules que les composen.
Espero que us siguin útil.
dissabte, 1 d’agost del 2009
El llibre de les cançons
- dos paisatges: un de muntanya diürn i un de ciutat nocturn. (els he fet amb feltre de colors)
- dibuixos que representin les cançons que volem treballar. (plastificats i amb velcro al darrere)
- "L' arc de Sant Martí" (arc de Sant Martí) - "Patim, patam, patum" (el patufet)