dijous, 20 d’agost del 2009

Conte: "Quatre petites cantonades de no res"

Un dia, mirant contes a la biblioteca de l' escola, vaig descobrir un conte que hem va agradar molt "Quatre petites cantonades de no res" i buscant per la xarxa, l' he trobat en PowerPoint!!

Aquest conte de Jérôme Ruillier, narra l' historia d' un quadrat que vol jugar amb els seus amics, els petits cercles, però el fet de ser quadrat l' impedeix entrar a casa d' ells, ja que la porta és redona. Què faran per solucionar el problema?

El trobo fantàstic per treballar la discriminació a l' aula.

Espero que us agradi tant com a mi.

Quatre petites cantonades de no res

dimecres, 19 d’agost del 2009

Joc: Fem sèries amb pinces

Les pinces de la roba són un recurs bastant utilitzat en les aules d' educació infantil per a la realització de sèries.
Es tracte d' un material estructurat molt econòmic i que es presenta en multitud de colors, el que el fa idoni per a les seriacions.
Per aquest motiu, he pensat en crear unes plantilles per a que els nens i nenes puguin jugar de forma autònoma al racó lògico-matemàtic.
Per una banda, podran reproduir sèries ja fetes, per a més endavant, continuar les sèries inacabades.
Poden realitzar les seriacions a sobre de les plantilles o bé penjar les pinces d' un fil penjat a la paret, com si estiguessin estenent-les. D' aquesta última manera, al obrir i tancar les pinces, realitzaran l' acció de "fer pinça" (amb el dit gros i l' índex), exercici necessari per a la preescriptura.
Segons l' edat en la que ens trobem, donarem unes plantilles o unes altres, adaptant així l' activitat al nivell dels nens/es.

Només teniu que retallar les diferents plantilles i plastificar-les.

Espero que us sigui útil.

Sèries Amb Pinces

Premi: Demostrado

Tenim un altre premi!! ens l' envia la Zhenda del blog "Diario de clase".

Ve a dir: Aquest blog té màgia, encant, informació i respecte a l' educació infantil.

Moltes gràcies pel premi Zhenda, i per donar-me a conèixer el teu blog, del que per cert, ja soc seguidora!!

M' agradaria donar-li aquest premi a l' Estrella del blog "idees magistrals" perquè el seu blog compleix totes les característiques necessàries per rebre'l.

dimarts, 18 d’agost del 2009

Premi: Gracias por compartir

La Carol del blog "recursos para el cole" m' envia aquest premi tant especial.

El considero important, ja que si alguna cosa ens ha mogut a tots/es a crear un blog d' educació, a part de la passió que sentim per la nostra feina, són les ganes de compartir les nostres idees, recursos i experiències. Per aquest motiu, crec que tothom es mereix aquest premi.

L' única condició que posa la Carol, creadora del premi, és que no modifiquem la imatge.

Li regalo aquest premi a la Jordana Amaranta de "Educación preescolar" , ja que porta ja molt de temps compartint tot el que té relacionat amb l' educació. Gràcies per tants recursos compartits!!

Joc: Juguem amb els noms

Aquest any, a principis de p5 vam introduir la lletra lligada a través dels noms dels nens/es de manera visual. Al principi tots els noms (llista, encarregats, casellers, penjar robes...) estaven en lletra de pal i lligada a la vegada i poc a poc vam anar eliminant la de pal i deixant només la lligada.
A un curset que vam fer de lectoescriptura, ens van dir que l' introducció de la lletra lligada no s' ha de forçar, ja que l' important és que aprenguen a llegir i a escriure, les diferents tipologies de lletra, ja les aniran coneixent amb el temps.
Per aquest motiu, fins que els nens/es no ens ho van demanar, no vam començar amb la lletra lligada, més que de manera visual.
Poc a poc, els infants per si sols, van començar a escriure a les fitxes el seu nom en lletra lligada.
I fixant-se en el abecedari que teníem penjat a sobre de la pissarra, on apareixien les dues tipologies, anaven "traduint" paraules d' una tipologia a una altra.
Aquest és un joc que vam fer, al racó de lectoescriptura, en el que els nens/es han de relacionar els noms en lletra de pal amb els noms en lletra lligada.

Aquí os deixo el model per a que el modifiqueu amb el nom dels vostres nens/es.
Espero que us sigui útil.
Joc Noms pal-lligada

dilluns, 17 d’agost del 2009

Un regal i un nou premi!!

Quina sorpresa!! la Vanespecial del blog "En la escuela caben todos" m' envia aquest regal per haver-me fet seguidora del seu blog, i la veritat és que és un plaer, ja que el trobo molt interessant i ja estic tramant plagiar-me més d' un recurs!!

Però aquí no acaba la cosa, ja que també m' ha enviat aquest premi!!

Si la educación por sí sola no transforma la sociedad, sin ella, ni los cambios de la sociedad. (Paulo Freire)
Reglas de este sello:
1. Copiar el texto anterior
2. Citar el blog que te lo mandó
3. Enviarselo a otros blogs


Gràcies Vanespecial!!

I aquests són els blogs als que m' agradaria enviar-lo, ja que considero que tots ells es mereixen un 10:
- Educación preescolar: http://educpreescolar.blogspot.com
- Baules de color: http://baulesdecolor.blogspot.com
- Idees magistrals: http://ideesmagistrals.blogspot.com
- El rincón educativo: http://el-rincon-educativo.blogspot.com
- El racó dels nens: http://pelsnens.blogspot.com
- Recursos para el cole: http://recursosparaelcole.blogspot.com
- Educación infantil: http://fichas-infantil.blogspot.com
- Racons de colors: http://raconsdecolors.blogspot.com
- Aprendre a ser mestra: http://aprendrealescola.blogspot.com
- Por amor al arte: http://laclaseverdeporamoralarte.blogspot.com

Joc: Fem Dictats

El primer dia que vam fer dictats a l' aula, vaig observar com alguns nens/es es sentien insegurs a l' hora de realitzar aquesta activitat individual, ja que els donava por no fer-ho bé.
Per a treure' ls aquesta por i donar-los confiança, vaig elaborar aquest joc al racó de lectoescriptura.
*Què necessitem: diferents dictats de paraules senzilles, relacionades amb algun tema ja treballat amb els nens/es.
*Com es juga: Un/a nen/a fa el dictat (com encara no tots saben llegir, les paraules a dictar van acompanyades d' un dibuix). Els altres nens/es tenen una fitxa de dictat en la que hauran d' escriure les 3 paraules dictades.
A l' acabar el dictat, corregeixen les paraules entre tots a la pissarra.

La veritat és que va fer efecte, els nens/es, al veure-ho com un joc, van perdre la por a fer dictats i s' ho passaven d' allò més bé, sobretot corregint les paraules a la pissarra. A més, al imitar-me al dictar les paraules, van aprendre a descompondre-les en síl·labes de manera inconscient, el que els va ajudar en el pas de l' escriptura sil·làbica a la sil·làbico-alfabètca.
Aquí us deixo alguns exemples de dictats i la fitxa de dictats (és la mateixa que utilitzava per a fer els dictats a la classe). Només teniu que retallar-ho en quarts de full, enganxar els dictats en cartolines i plastificar-los.

Espero que us sigui útil.
joc dictats
fitxa dictats