diumenge, 8 de novembre del 2009

Endevinalla Bolet

Aquí us deixo una endevinalla per treballar amb els vostres nens/es.
Poden pintar-la i portar-la cap a casa.
L' endevinaran els pares?

Col·laborem amb el Síndrome de Rett

Diana del blog "El rincón educativo" ens envia aquest segell sobre el Síndrome de Rett.


Es tracta d' una enfermetat poc coneguda sobre la que, gràcies a les donacions voluntàries i a les propostes solidàries que s'han portat a la fi, han pogut començar a investigar a l' Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona.
Des del meu blog un convido a penjar aquest segell als vostres per difundir aquesta causa.
Si voleu més informació podeu visitar el blog de la mare de Gina, nena que pateix Síndrome de Rett, clikant el següent enllaç Criaturasdeotroplaneta’s blog.

Fitxes per treballar la tardor

Aquestes son algunes de les fitxes que he fet junt amb les meves paral·leles, la Tània i la Vivian, per treballar la tardor a P3.

1- Poema tardor
2- Dita tardor
3- Els colors de la tardor: pintem una fulla de cada color: taronja, marró, groc i vermell.
4- Gran i petit: enganxem una fulla de plataner gran i una petita.
5- Cauen les fulles: enganxem trocets de paper dels colors de la tardor a terra.
6- Els fruits de la tardor: enganxem un gomet vermell al fruit que no és de la tardor (cireres).
7- La magrana: fem ditades amb pintura de color vermell dins de la magrana simulant els granets.
8- La taronja: pintem amb cera taronja i punxem dins de la taronja simulant la seva textura.
9- Traç horitzontal
10- La closca del cargol: enganxem un gomet a cada punt per fer la closca del cargol.
11- A sobre i a sota: pintem el cargol que està a sobre del bolet.
12- Lluny i aprop: enganxem gomets als bolets que estan a prop.

FITXES TARDOR P3
Espero que us sigui útil!!

divendres, 6 de novembre del 2009

Racó de grafisme

Perquè els nens/es aprenguin a escriure és molt important que treballem diferents formes de traç. Una manera de treballar-ho és mitjançant el racó de grafisme.
Aquí us deixo unes fitxes amb diferents tipus de traç que podem plastificar perquè els nostres nens les ressegueixin amb retoladors de pissarra blanca (tipus vileda). D' aquesta manera es pot esborrar tantes vegades com volguem i tornar a utilitzar-les.
Per complicar una mica aquesta activitat, també els podem oferir unes fitxes on, en lloc de resseguir, hauran de confeccionar el traç corresponent.


models traç

fitxes traç

diumenge, 18 d’octubre del 2009

CONTE: "El mag de la tardor"

Aquí us deixo un conte per treballar la tardor. Podem explicar el conte als nens/es mentre anem treient d' una maleta els elements relacionats amb la tardor, tal com fa el mag.
EL MAG DE LA TARDOR
Espero que us agradi.

dilluns, 12 d’octubre del 2009

CANÇÓ: Les fulletes cauen

Buscant recursos per treballar la tardor he trobat aquesta cançó que no coneixia:

Crec que està molt bé per treballar amb un grup de P3.
Aquí teniu la fitxa per poder penjar-la a l' aula o treballar-la amb els nens/es.
fulletes
Espero que us agradi.

dimecres, 30 de setembre del 2009

Fem la nostra rotllana!!

Un espai fonamental a les aules d' infantil és la rotllana o assemblea.
Es tracta d' un espai de l' aula que constitueix una zona de reunió entre la mestra i els alumnes. Aquí és on els infants expressen els seus sentiments i vivències, treballen les rutines diàries, realitzen activitats col·lectives,...
Normalment la rotllana es delimita amb una estora o enganxant cinta adhesiva al voltant de la zona però aquest any, a P3, l' hem delimitat amb l' ajuda dels nens/es.
La idea se li va acudir a la meva companya Tània i la veritat és que ha quedat molt bé!!
Mireu, mireu,...
1. Els nens/es estampen en un full les seves mans sucades en pintura.

2.Una vegada eixutes, la mestra retalla les manetes i les enganxa al terra amb folre.

I aquest és el resultat:


Una rotllana de mans multicolor!!!!

D' aquesta manera, a més de delimitar la zona, els nens/es saben on han de seure. Què us sembla?

Espero que us sigui útil.