divendres, 11 de març del 2011

Joc: disfresses divertides

Aquesta activitat la vaig fer per realitzar-la amb els nens/es de P4 durant la setmana de carnaval.



Es tracta de crear personatges divertits combinant les parts del cos de diferents disfresses.

Els nens/es pinten els 3 personatges (impresos en Din A4) i els retallen per les línies marcades.
Després el/la mestre/a munta el joc grapant les diferents parts en un full Din A4.
I ja podem moure les pestanyes creant personatges divertits com aquest!!


Us deixo les fitxes necessàries per realitzar aquest joc:

joc disfresses

Espero que us sigui útil!!

dilluns, 28 de febrer del 2011

Conte: "Així és la vida"

M'agradaria compartir aquest conte de l'Ana Luisa Ramírez i la Carmen Ramírez que he trobat al picasa, ja que em sembla un conte molt positiu per afrontar situacions difícils de la vida.


Espero que us agradi tant com a mi.

Cançó: "Dijous gras"

Aquest dijous és dijous gras i he preparat aquesta cançó per treballar-la amb els nens/es.



Podeu escoltar-la al següent enllaç:


Espero que us sigui útil!!

dimecres, 23 de febrer del 2011

Fitxes de carnaval

He preparat algunes fitxes sobre el carnaval per treballar aquests dies amb els nens/es. Estan pensades per nens i nenes de P4 però us poden servir per altres nivells.




Al meu picasa trobareu la resta de fitxes: https://picasaweb.google.com/Esterttc/FitxesCarnaval#

Espero que us sigui útil!!

dimecres, 16 de febrer del 2011

Vídeo per pensar: Mirem més enllà de les etiquetes

Una companya m'ha passat aquest vídeo sobre les etiquetes i m'agradaria compartir-lo amb tots vosaltres ja que m'ha fet reflexionar.



M'agradaria que ningú interpretés aquest vídeo com l'atac al tractament d'alguns trastorns (que per cert, no considero inventats tal i com es diu al títol d'aquest), sinó com l'atenció als infants basada en les capacitats de cadascú i no en les seves limitacions. Mirem més enllà de les etiquetes!!

Espero que us agradi.

dilluns, 7 de febrer del 2011

Treballem la Pau amb Picasso: "Guernica"

He dedicat varies sessions a treballar el famós quadre "Guernica" de Pablo Picasso amb els meus nens/es de P4.
Mitjançant aquest quadre hem parlar sobre la guerra i la Pau i, encara que sembla un tema bastant dur per als nens/es, l'experiència ha estat molt interessant.
Primer vam visualitzar el quadre i vam fer una conversa sobre la impresió que aquest ens causava, que representa, quins personatges hi apareixen,...
Us deixo un Power Point que vaig preparar per analitzar el quadre amb els nens/es:

EL GUERNICA

I una fitxa d'atenció on han de trobar alguns elements del quadre i pintar-los:

Guernica

Després, vam veure un vídeo que vaig trobar a la xarxa del Guernica en 3D, que ens va permetre observar cada personatge amb més detall:
En una altra sessió vam reproduir el quadre col·lectivament i individualment dibuixant els diferents personatges sobre un fons negre (el mural sobre paper d'embalar pintat amb pintura negra i l'individual sobre cartolina negra).
I aquest és el resultat del mural:


I per últim, vam relacionar aquest quadre amb el quadre "La Pau", de Pablo Picasso, el que ens va servir per començar a treballar el concepte "Pau" i motivar als nens/es per celebrar el dia de la Pau.


Espero que us sigui útil!!

dilluns, 31 de gener del 2011

Treballem la Pau amb Picasso: "Les quatre cantonades del món"

També vam treballar el quadre de Picasso "Les quatre cantonades del món".


Representa les 4 cultures del món sostenint la Terra amb el colom de la Pau.

Aquesta vegada vam realitzar un mural entre tots els nens/es i aquest és el resultat:



Material necessari:
- Paper d'embalar blau
- Pintura negra, groga, vermella i blanca
- Foto de la Terra
- Foli blanc
- Pinzells, llapis, retolador negre, tisores i pegament de barra.

Elaboració:
1. Enganxem la foto de la Terra a la part superior del mural.
2. Un nen/a es tomba damunt del mural imitant el gest d'un dels personatges que apareixen al quadre.
3. Resseguim el contorn del nen/a amb llapis.
4. Repassem la silueta amb retolador de color negre.
5. Repetim la mateixa operació canviant la posició del nen/a.
6. Pintem cada silueta d'un color: negra, groga, vermella i blanca.
7. Un nen/a col·loca les mans obertes, ajuntant els polzes, al damunt d'un foli blanc i repassem el contorn. Aquesta silueta serà el colom.
8. Retallem el colom i l'enganxem al centre de la Terra.

Espero que us agradi!!