dijous, 30 de juliol del 2009

Conte: "En forma"

Buscant per Internet he trobat aquest conte escrit per la Victoria Pérez Escrivà i il·lustrat per la Claudia Ranucci i m' ha agradat molt.
Es tracta d' un hipopòtam que corre sense parar mentre un mico i una llebre l' intenten convèncer de que un hipopòtam no serveix per córrer. L' hipopòtam coneix les seves possibilitats però no desistirà... quines seran les seves raons per córrer?
És un conte preciós que parla de la superació personal.
L' he passat a PowerPoint i traduït al català. Si algú necessita la versió en castellà només té que eliminar els diàlegs (estan escrits en un quadre de text damunt del text original).
Espero que us agradi.
En forma

dimarts, 28 de juliol del 2009

Joc de les tortugues

Material necessari:
- 1 taulell amb recorregut.
- 4 tortugues , cada un porta un número de l’1 al 4 i un color diferent.
- 1 dau de punts.
nº Jugadors: 4 nens/es màxim
Com es juga: Cada jugador/a té una tortuga. Per començar el joc es col·loquen les tortugues a la casella de sortida. Surt el nen que obté la puntuació més alta al tirar el dau.
Per torns, cada jugador/a va movent la seva tortuga tantes caselles com indiqui el número del dau.
Guanya el jugador/a que arribi primer a la meta.
Objectius:
- conèixer el funcionament del dau.
- comptar del 1 al 6.
- relacionar grafia-quantitat.
- seguir les normes del joc.
- esperar el torn corresponent.
Aquí teniu el material necessari per muntar el joc.
Joc de Les Tortugues


També podeu canviar l' animal i adaptar-ho al projecte que esteu treballant a la classe (cargols, cavalls,...).
Per adaptar aquest joc a p5 podem augmentar la dificultat afegint alguna casella de +2 (suma dos caselles), -3 (resta'n 3), torna a la sortida,...
Espero que us agradi.

dilluns, 27 de juliol del 2009

Quin nombre falta?

Es tracta d' un joc matemàtic que vaig fer per un grup de p4.

Els nens/es han de completar els quadres en blanc amb el número correcte.



Hi ha tres nivells:
- nombre al primer quadre: han de seguir la tira numèrica.
- nombre al segon quadre: han de posar el número anterior i el posterior.
- nombre al tercer quadre: han de posar els dos números anteriors (compten en rere).

Podeu imprimir cada nivell en full de diferent color per a diferenciar-los i donar a cada nen un o altre depenent del que necessiteu treballar amb ell.

Espero que us sigui útil.

completar tira numèrica

diumenge, 26 de juliol del 2009

Conte: "La princesa que badallava a totes hores"

Aquí us deixo un conte en powerpoint escrit per la Carme Gil i il·lustrat per l’ Elena Odriozola.
Tracta d’ una princesa que té un gran problema: no pot parar de badallar.
El rei prova tots els remeis possibles, però res aconsegueix acabar amb el problema de la seva filla.
Només el poder de l’ amistat aconseguirà sanar-la.
Espero que us agradi.

La Princesa Que Badallava a Totes Hores

dissabte, 25 de juliol del 2009

L' horari

Els nens i nenes d' educació infantil encara no tenen del tot establert el concepte de temps i sovint els costa situar-se en el moment del dia en el que estan.
Per aquest motiu és important que elaborem un horari setmanal en el que apareguin visualment les activitats que realitzarem durant la setmana.
Aquest és l' horari que he utilitzat aquest curs amb una classe de 5 anys:


En ell vaig senyalar les sessions de psicomotricitat, ciències, música, biblioteca, filosofia 3/18, informàtica, racons, plàstica, mandala i grafismes.
També vaig marcar el pati i l' hora de dinar, el que els ajudava a situar-se en el matí o la tarda.
Els nens i nenes sabien que quan no hi havia dibuix es que treballàvem el projecte.
Les imatges estan enganxades amb velcro, el que permet modificar l' horari quan ho necessitem.
Espero que us sigui útil.

divendres, 24 de juliol del 2009

Normes a l' aula

A principi de curs sempre pacto amb els meus alumnes les normes de convivència que creuen que hem de seguir a l' aula.
Depèn del nivell en el que em trobi fem la nostra constitució d' una manera o altra: a p3 podem fer fotos dels nens/es representant les diferents normes i elaborar un cartell, a p4 poden dibuixar les normes i elaborar un llibret i a p5 poden, a més de dibuixar-les, escriure la norma corresponent a sobre del dibuix.
Encara que les triïn els alumnes, les normes solen ser les mateixes any rere any.
Així que aquí us deixo uns cartells que representen les normes bàsiques a l' aula. Les vaig treure d' un altre blog d' educació (no recordo quin) i les vaig traduir al català.
Espero que us siguin d' ajuda.
Normes en Color










Normes en castellà: (clickeu la imatge)