dissabte, 15 d’agost del 2009

Dites dels mesos

Després d' uns dies de vacances torno amb les dites dels mesos que vaig utilitzar aquest curs amb un grup de p5.
Cada matí, a les rutines, un nen recitava la dita del mes.
Al racó de lectoescriptura jugaven a formar les dites treballades ordenant correctament les paraules que les composen.
Espero que us siguin útil.

dites mesos

dissabte, 1 d’agost del 2009

El llibre de les cançons

He elaborat aquest material per a repassar les cançons que treballem durant el curs amb un grup de p3.Què necessitem:
- dos paisatges: un de muntanya diürn i un de ciutat nocturn. (els he fet amb feltre de colors)
- dibuixos que representin les cançons que volem treballar. (plastificats i amb velcro al darrere)


Com l' utilitzem:
- Expliquem als nens/es e que consisteix el llibre de les cançons: és un llibre que anirem omplint amb peces que representen les cançons que anem aprenent a l' escola. Cada vegada que aprenguem una cançó nova, apareixerà una peça que podrem posar al nostre llibre.
- Per darrere del llibre fem aparèixer una peça i la presentem als nens/es i els convidem a cantar la cançó corresponent. Per exemple fem aparèixer la peça del sol mentre cantem la cançó del "sol, solet".
- Entre tots pensem on haurem d' enganxar la peça: debatim si haurà d' estar al paisatge de nit o al de dia i a on la posarem (al terra, al riu, al cel,...)
-Un nen/a enganxa la peça al seu lloc.
Les pròximes sessions podem repassar les cançons que representen les peces que tenim enganxades al llibre o mostrar als nens/es el llibre sense peces i demanar-lis que cantin les cançons per a que tornin a aparèixer.
Amb les peces que he preparat vull treballar les següents cançons:
- "Sol, solet" (sol) - "Peix, peixet" (peix)
- "La lluna, la pruna" (lluna) - "Mireu allà dalt" (elefant)
- "Cargol treu banya" (cargol) - "Un tren petitó" (tren)
- "El pastoret del temps" (pastor) - "El gegant del pi" (gegant)
- "L' arc de Sant Martí" (arc de Sant Martí) - "Patim, patam, patum" (el patufet)
Aniré ampliant les peces a mesura que treballi noves cançons.
Així quedaria el llibre amb les peces posades:


La idea la vaig treure d' un curset molt interessant que vaig fer a Barcelona. El curset es deia "ara farem música" i ensenyava com treballar la música amb nens/es de llar d' infants i p3.
La veritat és que va estar molt bé, em van donar un munt d' idees.
Si algú està interessat a l' Octubre el tornen a fer i fan també el de p4 i p5.
Aquí us deixo les imatges que he fet servir per fer el llibre.
Espero que us sigui útil.

divendres, 31 de juliol del 2009

Premi: Amigues blogueres

Acabo de rebre el meu primer premi!! me'l dona l' Estrella de "idees magistrals".


Premi: "Amigues blogueres"

Es tracta del premi "Amigues blogueres" i la finalitat és arribar al màxim d' amigues blogueres mitjançant l' entrega del premi.
Es deu exhibir el premi i proposar als diferents blocs.
Donar les gràcies a l' Estrella per aquest premi i per haver-me donat a conèixer aquest món dels blogs.
I ara em toca a mi otorgar-ho a alguna altra amiga bloguera... la veritat es que l' Estrella és la única que conec en persona (o això crec)... però com ella no pot ser, li dono el premi a l' autora de "el racó dels nens" perquè, encara que no tinc la sort de conèixer-la, fa gairebé un any que la segueixo i m' agrada molt la seva tasca i dedicació.

Web: L' alumnat nouvingut

Remenant per la xarxa he trobat aquesta web sobre alumnat nouvingut.
Està dirigida més bé a Primària però, hi ha un apartat on ens podem descarregar notes traduïdes a diferents idiomes: autoritzacions, sol·licituds d' entrevista, justificants...
Les notes estan disponibles en els següents idiomes: alemany, búlgar, polonès, anglès, àrab, francès, italià, portuguès, romanès, rus, tagal, ucraïnès, urdú, wòlof i xinès.
Crec que pot ser molt útil en tal de facilitar la comunicació, al principi de l' escolarització, amb les famílies dels nens/es nouvinguts.

Feu click a la imatge per accedir a la web:





dijous, 30 de juliol del 2009

Conte: "En forma"

Buscant per Internet he trobat aquest conte escrit per la Victoria Pérez Escrivà i il·lustrat per la Claudia Ranucci i m' ha agradat molt.
Es tracta d' un hipopòtam que corre sense parar mentre un mico i una llebre l' intenten convèncer de que un hipopòtam no serveix per córrer. L' hipopòtam coneix les seves possibilitats però no desistirà... quines seran les seves raons per córrer?
És un conte preciós que parla de la superació personal.
L' he passat a PowerPoint i traduït al català. Si algú necessita la versió en castellà només té que eliminar els diàlegs (estan escrits en un quadre de text damunt del text original).
Espero que us agradi.
En forma

dimarts, 28 de juliol del 2009

Joc de les tortugues

Material necessari:
- 1 taulell amb recorregut.
- 4 tortugues , cada un porta un número de l’1 al 4 i un color diferent.
- 1 dau de punts.
nº Jugadors: 4 nens/es màxim
Com es juga: Cada jugador/a té una tortuga. Per començar el joc es col·loquen les tortugues a la casella de sortida. Surt el nen que obté la puntuació més alta al tirar el dau.
Per torns, cada jugador/a va movent la seva tortuga tantes caselles com indiqui el número del dau.
Guanya el jugador/a que arribi primer a la meta.
Objectius:
- conèixer el funcionament del dau.
- comptar del 1 al 6.
- relacionar grafia-quantitat.
- seguir les normes del joc.
- esperar el torn corresponent.
Aquí teniu el material necessari per muntar el joc.
Joc de Les Tortugues


També podeu canviar l' animal i adaptar-ho al projecte que esteu treballant a la classe (cargols, cavalls,...).
Per adaptar aquest joc a p5 podem augmentar la dificultat afegint alguna casella de +2 (suma dos caselles), -3 (resta'n 3), torna a la sortida,...
Espero que us agradi.