dissabte, 22 d’agost del 2009

Calendari escolar 2009/2010

Ja s' apropa un altre curs, i necessitarem un calendari per a l' aula.
Trobar un calendari de 2009 a aquestes alçades d' any de vegades és difícil, i més si el busquem en català.
Per aquest motiu, he creat un calendari escolar per aquest curs 2009/2010.
Si us sembla massa petit, podeu fotocopiar-ho en Din-A3.

Espero que us sigui útil.

CALENDARI 2009-2010

CALENDARIO 2009-2010

divendres, 21 d’agost del 2009

Joc: Cada conte amb el seu títol

*Què necessitem: cartolines amb el títol de contes i imatges dels contes.
*Com es juga: Els nens/es han de llegir el títol del conte i enganxar a sota la imatge corresponent a aquest títol.

*Per elaborar el joc:

- Imprimir les fitxes amb els títols i les imatges de contes

- Plastificar-ho tot

- Enganxar un quadradet de velcro sota dels títols i darrere de les imatges.
I a jugar!!

Aquest joc està pensat per nens i nenes de 5 anys, encara que també el podem utilitzar a p4.
Encara que els nens/es no sàpiguen llegir completament el títol del conte, amb aquesta activitat utilitzen altres estratègies per intentar esbrinar-lo: es fixen en la primera lletra, en la llargada del títol, el nombre de paraules,...
És important que els nens/es coneguin els diferents contes que apareixen al joc, ja que sinó, no seran capaços de relacionar els títols amb les imatges.
En aquest cas, jo he utilitzat contes tradicionals però podeu utilitzar qualsevol conte treballat a l' aula.

Espero que us sigui útil.

Títols contes


Imatges contes

dijous, 20 d’agost del 2009

Conte: "Quatre petites cantonades de no res"

Un dia, mirant contes a la biblioteca de l' escola, vaig descobrir un conte que hem va agradar molt "Quatre petites cantonades de no res" i buscant per la xarxa, l' he trobat en PowerPoint!!

Aquest conte de Jérôme Ruillier, narra l' historia d' un quadrat que vol jugar amb els seus amics, els petits cercles, però el fet de ser quadrat l' impedeix entrar a casa d' ells, ja que la porta és redona. Què faran per solucionar el problema?

El trobo fantàstic per treballar la discriminació a l' aula.

Espero que us agradi tant com a mi.

Quatre petites cantonades de no res

dimecres, 19 d’agost del 2009

Joc: Fem sèries amb pinces

Les pinces de la roba són un recurs bastant utilitzat en les aules d' educació infantil per a la realització de sèries.
Es tracte d' un material estructurat molt econòmic i que es presenta en multitud de colors, el que el fa idoni per a les seriacions.
Per aquest motiu, he pensat en crear unes plantilles per a que els nens i nenes puguin jugar de forma autònoma al racó lògico-matemàtic.
Per una banda, podran reproduir sèries ja fetes, per a més endavant, continuar les sèries inacabades.
Poden realitzar les seriacions a sobre de les plantilles o bé penjar les pinces d' un fil penjat a la paret, com si estiguessin estenent-les. D' aquesta última manera, al obrir i tancar les pinces, realitzaran l' acció de "fer pinça" (amb el dit gros i l' índex), exercici necessari per a la preescriptura.
Segons l' edat en la que ens trobem, donarem unes plantilles o unes altres, adaptant així l' activitat al nivell dels nens/es.

Només teniu que retallar les diferents plantilles i plastificar-les.

Espero que us sigui útil.

Sèries Amb Pinces

Premi: Demostrado

Tenim un altre premi!! ens l' envia la Zhenda del blog "Diario de clase".

Ve a dir: Aquest blog té màgia, encant, informació i respecte a l' educació infantil.

Moltes gràcies pel premi Zhenda, i per donar-me a conèixer el teu blog, del que per cert, ja soc seguidora!!

M' agradaria donar-li aquest premi a l' Estrella del blog "idees magistrals" perquè el seu blog compleix totes les característiques necessàries per rebre'l.

dimarts, 18 d’agost del 2009

Premi: Gracias por compartir

La Carol del blog "recursos para el cole" m' envia aquest premi tant especial.

El considero important, ja que si alguna cosa ens ha mogut a tots/es a crear un blog d' educació, a part de la passió que sentim per la nostra feina, són les ganes de compartir les nostres idees, recursos i experiències. Per aquest motiu, crec que tothom es mereix aquest premi.

L' única condició que posa la Carol, creadora del premi, és que no modifiquem la imatge.

Li regalo aquest premi a la Jordana Amaranta de "Educación preescolar" , ja que porta ja molt de temps compartint tot el que té relacionat amb l' educació. Gràcies per tants recursos compartits!!

Joc: Juguem amb els noms

Aquest any, a principis de p5 vam introduir la lletra lligada a través dels noms dels nens/es de manera visual. Al principi tots els noms (llista, encarregats, casellers, penjar robes...) estaven en lletra de pal i lligada a la vegada i poc a poc vam anar eliminant la de pal i deixant només la lligada.
A un curset que vam fer de lectoescriptura, ens van dir que l' introducció de la lletra lligada no s' ha de forçar, ja que l' important és que aprenguen a llegir i a escriure, les diferents tipologies de lletra, ja les aniran coneixent amb el temps.
Per aquest motiu, fins que els nens/es no ens ho van demanar, no vam començar amb la lletra lligada, més que de manera visual.
Poc a poc, els infants per si sols, van començar a escriure a les fitxes el seu nom en lletra lligada.
I fixant-se en el abecedari que teníem penjat a sobre de la pissarra, on apareixien les dues tipologies, anaven "traduint" paraules d' una tipologia a una altra.
Aquest és un joc que vam fer, al racó de lectoescriptura, en el que els nens/es han de relacionar els noms en lletra de pal amb els noms en lletra lligada.

Aquí os deixo el model per a que el modifiqueu amb el nom dels vostres nens/es.
Espero que us sigui útil.
Joc Noms pal-lligada