Quan un nen/a realitza una mala conducta, com pegar a un company/a, el fem reflexionar sobre el que ha fet. Per tal que pensi sobre la seva conducta, a l'aula disposem del "racó de pensar", que consisteix en un espai situat a un raconet de la classe on trobem una cadira, on l'alumne seurà per tranquil·litzar-se i pensar sobre el que ha fet.
Aquest és el cartell que utilitzo per senyalitzar el racó:
perquè els alumnes puguin senyalar l'estat en el que es troben degut a la conducta realitzada.
Espero que us sigui útil!!
Aquest és el cartell que utilitzo per senyalitzar el racó:
És important que els nens/es vegin aquest racó com un espai de reflexió, no com una manera d'aïllar-los, per la qual cosa una vegada s'han relaxat, el/la mestre/a ha de parlar amb l'alumne i ajudar-lo a veure que la conducta realitzada no era l'adient i a raonar el perquè no la pot tornar a realitzar.
A educació infantil ens trobem amb un problema afegit, ja que a vegades els nens/es no son capaços d'expresar verbalment els seus sentiments o emocions.
Per facilitar-lis la feina, al racó de pensar penjo un cartellet amb tres estats d'ànim (trist, content i enfadat)
perquè els alumnes puguin senyalar l'estat en el que es troben degut a la conducta realitzada.
Espero que us sigui útil!!
Aquest mètode ens pot servir sempre i quan, tal com tu has dit, hi hagi una mediació, una reflexió, un ajudar a l'infant a aprendre del que ha fet o del que no ha de fer, ...
ResponEliminaHauríem de començar a evitar els càstigs, tot i que malauradament encara hi ha professors que els fan servir a les aules.
Gràcies per compartir aquest recurs.